- Komitet Zawodów:
- W skład Komitetu Zawodów wchodzą: Dyrektor Klubu
- Dyrektor Turnieju zostaje powołany przez Komitet Zawodów 7 dni przed rozpoczęciem turnieju i jest odpowiedzialny za organizację oraz przebieg turnieju.
- Sędzia zawodów zostaje powołany przez Komitet Zawodów, którego decyzje będą ostateczne.
- Zgłoszenia do turnieju:
- Zgłoszenia zawodników do turnieju przyjmowane są 14 dni przed rozpoczęciem turnieju do dnia poprzedzającego turniej do godziny 15:00
- Zgłoszenia do turnieju przyjmowane są:
- osobiście w recepcji klubu,
- system Eagle - PZG
- Zamknięcie listy startowej:
- Zamknięcie listy startowej uczestników turnieju następuje w dniu poprzedzającym turniej o godz. 15.00,
- Zawodnicy, którzy zgłoszą chęć udziału w turnieju po zamknięciu listy startowej, zostaną w miarę możliwości dopuszczeni do turnieju lecz nie będą brani pod uwagę w klasyfikacji danego turnieju,
- Zawodnicy, którzy zrezygnują z udziału w dniu turnieju bez wcześniejszego uprzedzenia klubu, otrzymują zakaz startu w następnym turnieju.
- Handicap Gry:
- W klasyfikacji netto uznajemy aktywny HCP PZG tylko i wyłącznie gdy członek ma opłaconą składkę członkowską na bieżący rok. Obowiązkiem gracza jest upewnienie się czy powyższe wymogi formalne są wypełnione.
- W przypadku gdy gracz legitymuje się HCP prowadzonym przez inną narodową organizacje golfową, jego obowiązkiem jest dostarczenie stosownego certyfikatu HCP 7 dni przed startem zawodów. W przypadku gdy ten wymóg nie będzie dopełniony gracz będzie grał z HCP = 0. Jest to wymóg formalny Polskiego Związku Golfa. Komitet zawodów nie musi uznać HCP gracza spoza Polskiego Związku Golfa gdy uzna że HCP nie jest miarodajny.
- Losowanie grup startowych:
- a) Ogłoszenie listy startowej oraz czasu startu nastąpi w dniu poprzedzającym turniej po godzinie 18:00. Lista startów dostępna będzie w recepcji klubu na tablicy ogłoszeń oraz stronie internetowej klubu.
- Czas rozpoczęcia gry:
- Każdy z zawodników powinien rozpocząć grę o godzinie wyznaczonej przez Komitet. Czas startów wyznacza zegar klubowy. Jeżeli zawodnik stawi się gotowy do gry w ciągu 5 minut po czasie wyznaczonym, to w przypadku braku okoliczności uzasadniających niezastosowanie kary dyskwalifikacji wynikającej z Reg. 5.3, karą za nie rozpoczęcie gry o czasie (zamiast dyskwalifikacji) będą dwa uderzenia karne.
- Ceremonia rozdania nagród:
- Ceremonia rozdania nagród odbędzie się najpóźniej 45 minut po zakończeniu gry przez ostatnią grupę, chyba że regulamin turnieju mówi inaczej.
- W turniejach sponsorowanych (sponsor tytularny) obecność wszystkich zawodników podczas ceremonii rozdania nagród jest obowiązkowa.
- W przypadku nieobecności gracza podczas ceremonii rozdania nagród, nagroda rzeczowa przechodzi na zawodnika zajmującego następne miejsce.
- Reguły gry:
- Turniej rozgrywany zgodnie z Regułami Golfa zatwierdzonymi przez Royal&Ancient Golf Club of St. Andrews oraz zgodnie z regułami lokalnymi zatwierdzonymi przez Komitet Zawodów.
- Komitet Zawodów zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- Piłki:
- Piłki używane w Turnieju muszą być wymienione na aktualnej liście Conforming Golf Balls zatwierdzonej przez R&A of St. Andrews
- Powolna gra:
- Gracz ma obowiązek podnieść piłkę w przypadku, gdy nie uzyska już punktów Stableford. Gracze, którzy nie stosują się do podanej reguły dostaną upomnienie od Komitetu Zawodów i mogą zostać niedopuszczeni do następnego turnieju.
- Powolna gra:
- 1 wykroczenie - ostrzeżenie
- 2 wykroczenie – 2 punkty karne
- 3 wykroczenie - dyskwalifikacja
Gracze mogą zostać zdyskwalifikowani gdy ich flight zakończy grę ponad 30 minut po grupie poprzedzającej ich!!!!!!!
- Nieprzestrzeganie etykiety:
- Marker zawodnika, który nie stosuje się do zasad etykiety mówiącej o dbałości o pole, w szczególności nie poprawianie divotów, pitchmarków oraz grabienie bun-krów zobowiązany jest go ukarać.
- Kary:
- 1 wykroczenie – ostrzeżenie
- 2 wykroczenie – 2 punkty karne
- 3 wykroczenie - dyskwalifikacja
- Zawieszenie gry ze względu na złą pogodę:
- Jeżeli Komitet Turnieju stwierdzi, że z jakiegokolwiek powodu pole nie nadaje się do gry lub, że istnieją powody uniemożliwiające grę, może zarządzić czasowe zawieszenie gry lub unieważnić grę i wszystkie wyniki danej rundy.
- Zawieszenie gry z powodu niebezpiecznej sytuacji:
- Jeżeli gra zostanie zawieszona przez Komitet z powodu niebezpiecznej sytuacji w momencie, gdy gracze znajdują się między dołkami, nie wolno im rozpocząć gry do czasu, gdy Komitet zarządzi jej wznowienie. Jeżeli są oni w trakcie rozgrywania dołka, muszą niezwłocznie przerwać grę. Jeżeli gracz nie przerwie gry, będzie zdyskwalifikowany, chyba, że okoliczności dadzą podstawy do odstąpienia od takiej kary.
Sygnałem do zawieszenia gry będzie dźwięk syreny:
• natychmiastowe przerwanie gry: jeden długi sygnał syreny,
• przerwanie gry: trzy następujące po sobie sygnały syreny,
• wznowienie gry: dwa krótkie sygnały syreny.
- Zdawanie kart wyników:
- Marker zobowiązany jest zapisywać na każdym dołku jedynie wyniki brutto. Zdawanie i odbiór kart wyników odbywać się będzie w Recepcji Klubu przez osobę wskazaną przez Komitet Zawodów w czasie do 10 minut po zakończeniu rundy. Zawodnicy z danej grupy startowej mają obowiązek zdawania swoich kart jednocześnie.
- Używanie sprzętu elektronicznego:
- Używanie sprzętu elektronicznego (walkie-talkie, rozmów przez telefony komórkowe) w trakcie gry jest zabronione.
- Używanie odległościomierzy jest dozwolone.
- Wózki golfowe samojezdne (typu Melex, EZ-GO):
- Komitet Zawodów może zezwolić na używanie samojezdnych wózków golfowych w uzasadnionych przypadkach
- Wózki golfowe elektryczne:
- Wózki golfowe elektryczne są dozwolone.