Regulamin Zawodów - Summer Cup, 01.08.2020
1. Zasady ogólne:
Turniej rozgrywany zgodnie z Regułami Golfa zatwierdzonymi przez Royal & Ancient Golf Club of St. Andrews oraz zgodnie z regułami lokalnymi zatwierdzonymi przez Komitet Zawodów.
Dozwolone jest używanie elektronicznych mierników odległości. Komitet Zawodów zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
2. Uprawnieni do gry w turnieju:
a) Osoby posiadające aktualny handicap
b) Osoby posiadające zieloną kartę i nieaktualną kartę HCP grają z HCP 0
3. Format turnieju
a) Turniej rozgrywany w formacie:
- Texas scramble 18 dołków strokeplay, drużyny 2-osobowe
(rozpoczynają oboje partnerzy wybiciem z tee po czym wybierają lepiej położoną piłkę i z tegoż miejsca znowu zagrywają oboje; na trawie krótko skoszonej piłka jest kładziona a kolejność strzału partnerów dowolna, na pozostałym obszarze pierwszy wykonuje uderzenie właściciel piłki a partner swoją piłkę dropuje w zaznaczonym miejscu)
- handicap gry pary zostaje wyliczony jako 1/2 średniej z handicapów gry graczy
- handicapy gry zostaną wyliczone z tabel ratingowych pola
b) Nagradzane będą miejsca 1-3 netto oraz pierwsze miejsce brutto,
zwycięzcy kategorii brutto nie są brani pod uwagę w kategorii netto,
w przypadku remisu netto wygrywa zespół o niższym HCP, przy remisie brutto wygrywa zespół o wyższym HCP
d) Tees:
- mężczyźni - żółte
- kobiety – czerwone
- juniorzy do 12 r.ż. - czerwone
e) Maksymalny handicap turniejowy - 36
4. Start turnieju
a) Zawodnicy mają obowiązek zarejestrować się najpóźniej 30 minut przed startem
b) Czas startu turnieju zostanie ogłoszony wraz z ogłoszeniem listy startowej. Czas startów wyznacza zegar klubowy.
5. Powolna gra
a) Gracz ma obowiązek podnieść piłkę w przypadku gdy nie osiąga podwójny par i wpisać ten wynik na karcie
b) Powolna gra:
- 1 wykroczenia - ostrzeżenie
- 2 wykroczenie - 2 punkty karne
- 3 wykroczenie - dyskwalifikacja
6. Nieprzestrzeganie etykiety
a) Marker zawodnika, który nie stosuje się do zasad etykiety mówiącej o dbałości pola, w szczególności niepoprawianie divotów, pitchmarków oraz grabienie bunkrów zobowiązany jest go ukarać.
b) Kary:
- 1 wykroczenia - ostrzeżenie
- 2 wykroczenie - 2 punkty karne
- 3 wykroczenie - dyskwalifikacja
7. Zdawanie kart wyników
a) Marker zobowiązany jest zapisywać na każdym dołku jedynie wyniki brutto. Zdawanie i odbiór kart wyników odbywać się będzie w recepcji Klubu przez osobę wskazaną przez Komitet Zawodów w czasie do 10 minut po zakończeniu rundy. Zawodnicy z danej grupy startowej mają obowiązek zdawania swoich kart jednocześnie.
8. Używanie dalmierzy jest dozwolone
9. Używanie pojazdów golfowych jest dozwolone
10. Komitet zawodów – Witold Sikora, Katarzyna Nieciak
11. Sędzia zawodów – Katarzyna Nieciak
12. Opłaty wpisowe :
członkowie MG&CC – 200 pln/zespół
goście – 400 pln/zespół
Opłata wpisowa obejmuje udział w turnieju oraz lunch po rundzie.